ASM showoff
2 posters
Strona 1 z 1
ASM showoff
Jest to temat, w którym możesz zaprezentować to, co kiedykolwiek zrobiłeś używając ASM'u.
Jest to rzecz, którą udało mi się zrobić ponad pół roku temu. Nie znałem jeszcze ASM'u, ale użyłem paru niedocenionych bloków/sprite'ów, które były na SMWC, skombinowałem je ze sobą, i powstało coś właśnie takiego, jak na mapie świata SMB3. Jako, że nie znałem ASM'u, było to dosyć niewydajne, jedna sekcja = jeden poziom, a do tego gdy Mario wchodzi do komina, nie ma animacji Mario wchodzącego do komina. Nigdy tego nie używałem, ale ulepszoną wersję mogli byśmy wprowadzić do naszego collaba. Z moją teraźniejszą wiedzą, raczej umiałbym to ulepszyć, i to dosyć mocno ulepszyć, i jeśli się podoba, mogło to by być użyte.
Jest to rzecz, którą udało mi się zrobić ponad pół roku temu. Nie znałem jeszcze ASM'u, ale użyłem paru niedocenionych bloków/sprite'ów, które były na SMWC, skombinowałem je ze sobą, i powstało coś właśnie takiego, jak na mapie świata SMB3. Jako, że nie znałem ASM'u, było to dosyć niewydajne, jedna sekcja = jeden poziom, a do tego gdy Mario wchodzi do komina, nie ma animacji Mario wchodzącego do komina. Nigdy tego nie używałem, ale ulepszoną wersję mogli byśmy wprowadzić do naszego collaba. Z moją teraźniejszą wiedzą, raczej umiałbym to ulepszyć, i to dosyć mocno ulepszyć, i jeśli się podoba, mogło to by być użyte.
Re: ASM showoff
Fajne, ale mam małe pytanie. Gdyby Mario wszedł normalnie do rury to by go nie przeniosło do innej mapy? Czy te teleportujące bloki służą do przenoszenia na inną mapę?
Wormer21- Liczba postów : 80
Data rejestracji : 07/10/2011
Age : 27
Skąd : Sprzed kompa
Re: ASM showoff
Tak jak mówiłem, nie znałem wtedy ASM'u, więc po prostu użyłem ogólnodostępnych bloków. Tak naprawdę, początki tych rur to są najzwyklejsze bloki, które po prostu robią tak, że Mario wychodzi z poziomu i wraca na mapę świata; są one identyczne jak Side Exit Sprite. Za to pod rurami są specjalne niewidzialne bloki, które zmieniają pozycję Mario na mapie świata, czyli np. Mario w poziomie dotyka tych bloków, i teraz na mapie świata jest w innym miejscu, i jeśli wyjdzie z poziomu, może się zobaczyć w tym miejscu. To są właśnie te "niedoceniane" bloki, o których mówiłem. Ten sam typ (tyle, że starsza wersja) była użyta w TSRPR, w tym dodatkowym poziomie świata jaskiniowego "Crashlanded Castle", to w ten sposób po wyjściu z tego poziomu mogłeś znaleźć się na tej różowej mapie "Thirdspace, trzeciego wymiaru". Już i tak używam ich w MLT, ale w innym i bardziej dramatycznym i ciekawszym miejscu. Tak, to część tego mojego biegu wydarzeń w MLT. Dużo emocji podczas przerywników (cutscenes).
Strona 1 z 1
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach